Alla inlägg den 1 maj 2008

Av Malin - 1 maj 2008 11:22

av fiskbulle666 | Tors 1 maj 18:52

När jag var med Noelle på ögonkollen så gick det rätt så bra. Noelle fixerade blicken på de svartvita ränderna när hon förde skylten uppifrån och ner, nerifrån och upp.
När hon gjorde samma sak från sida till sida, vände Noelle på huvudet istället.
Ögonläkaren frågade om Noelle börjat le och jag sa att det var samma som förut.

Hon sa att det tyder på att hon kanske har Möbius syndrom och frågade om jag träffat neurologen än.
Jag sa att jag gjort det men att de inte sagt något alls.
Hon skulle ta kontakt med läkaren på neurologen ang Möbius.

När jag kom hem och läste om syndromet så är det mycket som stämmer!
Jag känner mig ganska säker på att det är vad Noelle har.

www.socialstyrelsen.se/ovanligadiagnoser/Mobi.

mobius.sallsyntadiagnoser.nu/start.asp?sida=

Av Malin - 1 maj 2008 11:21

av fiskbulle666 | Tors 1 maj 18:44 Igår när jag skulle åka på ögonkoll på Astrid Lindgrens med Noelle så såg jag att vår bil stod och blinkade.
Det hade varit inbrott i bilen under natten - väldigt lägligt! (men när är det lägligt?)
De hade tagit allt utom bilbarnstolarna. T om parkeringspengarna...

Av Malin - 1 maj 2008 11:21

av fiskbulle666 | Tors 1 maj 18:41 Nu har Minou gått och blivit ordentligt sjuk! Hon har varit förkyld ett tag men inte mer än så. Sen blev hon hängig och trött. Efter det fick hon feber och nu har hon haft hög feber flera dagar i sträck.

Hon vaccinerades den 18e så det kan vara biverkningarna efter det...
Så ovant att vår spralliga glada unge är så orkeslös och ledsen

Ovido - Quiz & Flashcards