Alla inlägg den 12 december 2008

Av Malin - 12 december 2008 14:25

I förmiddags ringde ett nummer jag inte kände igen på mobilen, det visar sig att jag kommer ha ett jobb i Solna i mars när jag börjar jobba!!! :-D


De har lyckats genomföra en förflyttning från mitt gamla jobb, hit till Solna istället. Min chef hade varit tvungen att ge någon annan sparken om jag kommit tillbaks dit, och jag vill ju inte ens vara där! Helst ville hon att jag skulle börja imorgon, men det funkar ju inte med Jonas jobb. I mars börjar jag alltså på heltid i tre månader till att börja med, sen förlängs tiden förhoppningsvis och att jag blir anställd där. 

I "värsta" fall så får jag gå tillbaks till gamla jobbet efter de månaderna men det tror inte chefen kommer hända.


Till råga på allt så berättade hon att hon vill att jag till största delen ska jobba med varuhanteringen och sen lite i kassan och lite på golvet. Det är precis vad jag vill göra, på gamla jobbet skulle jag inte få jobba mer med varorna än någon annan och de har dessutom skurit ner på varutiden.


Hon ska ändra rutinerna så jag får börja jobba kl 8 och jobba mellan må-fre. Behöver inte jobba helger om jag inte vill.

På mitt gamla jobb har de dragit ner tiden så alla börjar kl 10 utom en som plockar varor 15 min innan öppning. Allt för att personalen ska finnas på plats för kunderna. Men vad hjälper det om det inte finns några varor att köpa?

Av Malin - 12 december 2008 13:15

Vi gick till Minous dagis kl 15,30 för att titta på hennes luciafirande. De har övat och övat julsånger och det har vi märkt av hemma till den grad att vi inte behöver köpa någon julskiva.

Minou har gått runt och sjungit "tipp, tapp, tipp, tapp, ute ä mörkt å kallt", osv.

Det mer än duggregnade och jag var helt säker på att vi skulle vara inomhus, så Noelle fick ha klänning och strumpbyxor och jacka på sig. Eftersom det blev ute iallafall, så fick hon snällt sitta i vagnen under regnskyddet hela tiden, men det gick bra.

Luciatåget gick ut från avdelningen och in på gården, alla barnen vadade genom en jättepöl vid grinden så de fina lucialinnena var dygnsura halvägs upp vid knäna. Alla var jätteduktiga och sjöng och ingen grinade eller sprang till sina föräldrar. Minou skulle ha lucialinne och glitter som skärp och glitter i håret.

När hon kom ut hade hon lucialinne, tomteluva och någons annans ljus i handen :-)

Hemma fortsatte vi lusse-firandet

Ovido - Quiz & Flashcards