Alla inlägg den 23 april 2008

Av Malin - 23 april 2008 11:24

av fiskbulle666 | Ons 23 apr 20:47 Var på Astrid Lindgrens idag med Noelle för röntgen av bröstkorg/lungor.
Det gick snabbt och Noelle var nöjd och glad hela tiden.
De skickar resultaten till vår läkare (vem är det egentligen?) som kommer att höra av sig till oss.

Tycker det var rätt tillfälle att röntga för hon har börjat pipa mer och natten till igår vaknade jag och Jonas av att det lät som att hon inte fick nån luft på jättelänge.
Får se om de säger att hon har vätska i lungorna?

Av Malin - 23 april 2008 11:24

av fiskbulle666 | Ons 23 apr 20:45 Igår var vi och gjorde det fjärde hörseltestet på Noelle. Detta är annorlunda mot de andra tre som är "vanliga" kollen.
Denna mäter nåt i hjärnstammen bla bla och ska tydligen vara säkrare.
Som de andra tre, gav det inget utslag denna gången heller.
Antingen är hon helt döv (vilket är troligast) eller så är hon gravt hörselskadad.

Läkaren ville inte acceptera att både jag och Jonas tyckte att vi hade läget under kontroll. "Men har ni inte några frågor? Jag vill att ni pratar med kuratorn så ni får ventilera"

Jag försökte förklara att det här med hörseln är ungefär lika intressant för oss att diskutera som Noelles ögonfärg!
Vi var helt på det klara med att risken fanns att hon kunde bli döv/få en hörselnedsättning.

Tydligen var detta väldigt omvälvande för läkaren att få träffa föräldrar som INTE ville grina över att barnet inte hör som vanligt. Det går ju inte! Kuratorn ska tydligen ringa oss....

(de pratar om ci men jag vet inte om det är aktuellt, beror på hur mycket implantaten förbättrats och jag vill veta hur man hör med ci)

Ovido - Quiz & Flashcards