Direktlänk till inlägg 30 juli 2008

Plaskdammen

Av Malin - 30 juli 2008 10:52

Idag var vi på hörselavdelningen med Noelle, gjorde nya proppar till hennes hörapparater. Hon växer så fort att vi får göra nya en gång i månaden! Men det känns inte så värt för apparaterna piper så jag får tinnitus... Vilken ironi va!

Minou älskar väntrummet och kan sitta och leka med dockhuset hur länge som helst. Hon grinar varje gång vi går därifrån haha, kul att nån av oss uppskattar besöken.

Efter lunch var det hett som en bakugn i vår 54,5 kvm lägenhet, fönstrena vi har befinner sig på samma sida så det går inte att skapa nåt korsdrag heller.
Vi blev mer eller mindre tvingade att gå ut, men det var bara bra, så vi fick besöka plaskdammen vid Lötsjön för första gången.

Det var en rätt stor plaskdamm och jag blev lite bestört när jag insåg att "plaskdamm" inte betyder 2 dm vatten, för när Minou vadade ut till mitten av dammen så hade hon vatten upp till bröstet.

Inga mammor stod och vaktade bredvid, alla låg i gräset och solade och jag visste inte riktigt hur jag skulle göra. Såg några mindre barn leka vid kanten av plaskdammen själva, så jag stod vid kanten och tittade på Minou som doppade rumpan och vadade runt.

Efter en stund blev hon modigare och modigare så när hon till sist tappade balansen åkte huvudet under vattnet och hon fäktade med armar och ben. Jag inser nu hur lätt det är för en unge att drunkna i inte alltför mycket vatten!
Det gick bra, hon hostade och lugnade ner sig en stund (ca 3 minuter sen var det bortglömt)

Noelle låg och sov i vagnen och vi möblerade om syskonsitsarna så Minou fick sitta ovanpå Noelles liggdel (det funkar faktiskt att bara ha den i viloläge med syskonsitsen över om Noelle bara har blöja på sig )

Hursomhelst var det skönt att svalka av sig och ingen av oss längtade tillbaka för en varm middag i en varmare lägenhet

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 1 november 2009 23:13

Nu kommer jag blogga på den här sidan istället (fast om den är för krånglig kanske jag stannar här) Allt för att hålla er på helspänn om ni missat ett inlägg eller två ...

Av Malin - 31 oktober 2009 20:07

Jag och Annelie gick för att se "Soraya M" i kista på bio igår. Den var baserad på en verklig historia och handlar om en kvinna i Iran som blir anklagad för otrohet och döms att stenas till döds. Den var så hemsk och scenen med själva steningen var...

Av Malin - 27 oktober 2009 20:13

Noelle var inte nådig inatt! Fast det är ju inte hennes fel. Bokade en akuttid till vårdcentralen och visst har hon öroninflammation, på båda öronen dessutom... Hoppas bara att det inte är lungorna också. Märker väl efter en vecka om hon fortfarand...

Av Malin - 27 oktober 2009 20:06

Idag hade jag tid på Avesina hörsel för att kolla mitt enda funktionella öra. Har tyckt länge att jag inte hör särskilt bra. Fick göra det vanliga hörseltestet, sitta i ett bås och trycka på en knapp varje gång man hör ett pip. Hon ville kolla hörs...

Av Malin - 26 oktober 2009 20:05

Matlycka det var den vi slutligen bestämde oss för. Bl a för att man inte behöver kompletteringshandla för måltiderna, de ska vara lättlagade och barnfamiljsanpassade.   Matfrid är lite dyrare, men det är riktigt hälsosam mat med vegetariskt alte...

Ovido - Quiz & Flashcards