Alla inlägg under april 2009

Av Malin - 8 april 2009 21:02

Imorgon åker jag och tjejerna ner till Borås och firar de andra tjejerna - Amina, mormor och morsan fyller år allihop så vi tar några flugor på smällen så att säga :-)


Jonas stannar hemma och målar och tapetserar hallen och köket, bilder kommer sen. Som vanligt fick jag välja färg och tapet på bara några timmar.

Hoppas att gå på första känslan är rätt, annars får han fan måla om igen om jag ångrar mig sen. 

Av Malin - 5 april 2009 20:45

Så har jag lyckats göra det!

Bli klar med de j**a panduro-bokstäverna.

Hade jag vetat att det skulle vara så här jobbigt hade jag aldrig köpt dem...


Målat med vitt två gånger på alla bokstäver och träskivorna bakom. Sen målat Minous bokstäver, sen Noelles, sen tyckt att Minous inte blev så fin, målat om i annan nyans, målat vitt över några prickar, målat färg igen.


Men nu är det klart. 


(om Minou ritar med krita på nån av dem kommer jag gråta blod)



 


Röda gardinerna bakom gjorde rummet mycket varmare! Vilket ilandsproblem när man har högt i tak, att det ser lite kalt ut på samma gång...

Bara jag får upp chablonerna så blir det mycket finare!



Av Malin - 2 april 2009 20:00

Var och klippte mig efter jobbet. Gick inte till Mohair som jag gjort förut, det blir lite dyrt i längden. Det kostar över 500 att klippa sig där.

Nu gick jag till ett annat ställe i Solna C och det var betydligt billigare, men behandlingen blir därefter också.


Går man till Mohair blir man van vid hårbottenmassage, kaffe och kaka och trevliga frisörer.

Det här stället hade en rätt nonchalant nyexad hårfrisörtjej på 20 vårar. Fick håret hårdhänt tvättat i för kallt vatten, fingrar med lite handduk på in i öronen och snurr, snurr torka torrt. Höll på att få whiplash av handdukstorkandet av håret!


 Men hon smälte efter en stund när hon upptäckte hur himla trevlig jag är och hon var jäkligt bra på att klippa!

Så jag gick därifrån efter omild behandling men schysst frisyr :-)

Ovido - Quiz & Flashcards