Direktlänk till inlägg 24 april 2009

Bilder och vagnlista

Av Malin - 24 april 2009 20:38

Oj vad vi är lika! Eller inte...



Så här ser våran ringklocka ut på jobbet.


När jag började jobba där för drygt en månad sen fick jag höra att den var trasig. Länge hade den varit trasig dessutom. Några år eller så.

Tog dit fastighetsskötaren som konstaterade att den behövde nya batterier. Så här ser den ut när man tar av locket. Suck *himla med ögonen*



Nya vagnen. Ska sälja älsklingsPhil&Ted till Jenny och Andreas som ska ha bebis....alldeles snart! Vi skulle ju ändå skaffa vagn med ståbräda lagom till Noelle börjar dagis.


Hittade den här på Blocket en Brio/Carena Swing med svängbart hjul. Hur fan kan man år 2009 gå runt med en vagn utan svängbara hjul??!?

Kommer ihåg när jag såg en morsa komma med en tvillingvagn med fyra fasta hjul, pratandes i sin mobil samtidigt som hon försökte svänga vagnen i 90 graders vinkel. Gick sådär men det var kul att titta på!


Kan skriva en lista nu på alla vagnar jag ägt;


1 Mutsy 4-rider (en duovagn från Tyskland med hårdplast-chassi som Andreas lackat dödskallar och coola grejer på)


2 Quinny Freestyle (trehjuling som vobblar när man går fort, annars grymt skönt att köra med handbroms och sånt braattha-grejs Just det en ringklocka också!)


3 Phil & Ted sport (syskonvagnen på lången. Började köra den redan sommaren -08. Var sur på den först för att den inte var lika skön att köra som Quinnyn. Väldigt tacksam vagn när man har två barn dock! Älsklingsvagnen, skulle fått hjärnblödning om jag skulle vara tvungen att köra en dubbelvagn....


4 Brio Sitty (tror det var så den hette. Var tänkt att vi skulle ha den om vi skulle på vift med varsitt barn. Det hände ju aldrig så den såldes rätt raskt)

Enda vagnen jag ägt med fyra fast hjul. Fy fan säger jag bara, herregud...


5 Babytravel syskonvagn (syskonvagnen på bredden. Var tvungen att få det ur systemet. Hade för mig att komforten var betydligt bättre i en vagn på dubbel eftersom båda kunde ligga ner och sova. Det hände aldrig kan jag säga, de störde varann hela tiden. Sen sitter de bättre i PTn än i en BT. Den har sån liten sittyta för Minous stora rumpa ;-)


6 Carena Swing (trehjuling som jag förhoppningsvis kan ha en ståbräda till. Väger inte mycket och blir liten när man viker ihop den. Återstår att se om den är bra eller värdelös. Kom över den hyfsat billigt iallafall.


Det var ju inte så många ändå! jag som får höra att jag är en vagnoman men jag vet massa människor som har mer vagnerfarenhet än mig!


 
 
Malla

Malla

24 april 2009 21:10

Shit vad du har köpt och sålt. Jag ligger ju lååååångt efter...men så har jag ju bara hälften så många barn också. =)

http://www.metrobloggen.se/malinolson

 
Ingen bild

Malin

24 april 2009 21:30

Hahaha fast jag har en krypande känsla av att jag glömt en vagn. Eller två.

Ja du hinner ta igen mitt försprång eller hur, visst ska ni ha en till? Va!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 1 november 2009 23:13

Nu kommer jag blogga på den här sidan istället (fast om den är för krånglig kanske jag stannar här) Allt för att hålla er på helspänn om ni missat ett inlägg eller två ...

Av Malin - 31 oktober 2009 20:07

Jag och Annelie gick för att se "Soraya M" i kista på bio igår. Den var baserad på en verklig historia och handlar om en kvinna i Iran som blir anklagad för otrohet och döms att stenas till döds. Den var så hemsk och scenen med själva steningen var...

Av Malin - 27 oktober 2009 20:13

Noelle var inte nådig inatt! Fast det är ju inte hennes fel. Bokade en akuttid till vårdcentralen och visst har hon öroninflammation, på båda öronen dessutom... Hoppas bara att det inte är lungorna också. Märker väl efter en vecka om hon fortfarand...

Av Malin - 27 oktober 2009 20:06

Idag hade jag tid på Avesina hörsel för att kolla mitt enda funktionella öra. Har tyckt länge att jag inte hör särskilt bra. Fick göra det vanliga hörseltestet, sitta i ett bås och trycka på en knapp varje gång man hör ett pip. Hon ville kolla hörs...

Av Malin - 26 oktober 2009 20:05

Matlycka det var den vi slutligen bestämde oss för. Bl a för att man inte behöver kompletteringshandla för måltiderna, de ska vara lättlagade och barnfamiljsanpassade.   Matfrid är lite dyrare, men det är riktigt hälsosam mat med vegetariskt alte...

Ovido - Quiz & Flashcards