Direktlänk till inlägg 12 april 2009

Påskhelgen i bilder

Av Malin - 12 april 2009 21:57

Minou tar en liten tupplur i vår nya bokhylla som vi köpte på blocket. Den var tung som ett as fast det vet jag inget om för det var Jonas, Magnus och Stefan som bar den (som vi f ö är skyldiga väldigt många öl nu som tack för hjälpen, upplyste Jonas mig om )


Jonas höll på att skrämma ihjäl Noelle när han skulle skoja till det och  trädde på sig kryptunneln och lekte mask. Minou tyckte det var roligt dock.


Åkte till Borås med tjejerna så Jonas skulle få lägenheten för sig själv.

Vi bodde hos min mormor och så sov mamma på soffan och Amina på en tältsäng i finrummet. 

Mormor, Minou och jag sov i dubbelsängen och Noelle i resesängen.

Hela zigenargänget!



Här var Noelle jättesöt, tidigt på morgonen (fast det var nog inte så tidigt när jag tänker efter, för jag var ju vaken och fotade uppenbarligen. Det var morsan som var uppe med tjejerna medan jag fick sova ut)


Minou fick vara påskkärring, sjalen hade hon på sig en sådär två sekunder efter att vi fotade henne.


Amina, Minou och morsan målade ägg med vattenfärger. Efter en stund målade Amina morrhår på Minou som sedan utvecklades till mustasch och helskägg med tillhörande buskiga ögonbryn.

Tur det bara var vattenfärger, fast vi tvättade och tvättade i flera omgånger hade hon en grå nyans i nyllen två dar efter.


Ruskigt fint väder belönades vi med också! Noelle känner på gräs för första gången och tyckte det var läskigt, betongunge som hon är. (hon var ju bara några månader förra sommaren så det räknas inte)

Det gick bra att pilla på gräset om hon fick ligga i mitt knä.


Medan jag och tjejerna var i Borås passade Jonas på att måla om hallen, sovrummet, Minous säng, pallen, hyllan och köket.

Jag är helnöjd med färgen och inbillar mig att det är äkta 50-tal!

Här kommer det passa fint med en tavla i svartvittgrått tror jag. Ingen färg kommer nog matcha med den här?!


Hallen är en anings coolare nu när Jonas och Andreas tapetserat om!

Gallergrinden ska ut på blocket och vi fick en rymligare hall. (de lyckades tapetsera väggen vid dörren, som jag tänkt skulle vara helvit, men det kan jag leva med)

 
 
Caro

Caro

15 april 2009 15:23

ASSÅ, va fint ni har fått det :D
Ps...Jonas...Va fan...lol...

http://www.kaaro.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 1 november 2009 23:13

Nu kommer jag blogga på den här sidan istället (fast om den är för krånglig kanske jag stannar här) Allt för att hålla er på helspänn om ni missat ett inlägg eller två ...

Av Malin - 31 oktober 2009 20:07

Jag och Annelie gick för att se "Soraya M" i kista på bio igår. Den var baserad på en verklig historia och handlar om en kvinna i Iran som blir anklagad för otrohet och döms att stenas till döds. Den var så hemsk och scenen med själva steningen var...

Av Malin - 27 oktober 2009 20:13

Noelle var inte nådig inatt! Fast det är ju inte hennes fel. Bokade en akuttid till vårdcentralen och visst har hon öroninflammation, på båda öronen dessutom... Hoppas bara att det inte är lungorna också. Märker väl efter en vecka om hon fortfarand...

Av Malin - 27 oktober 2009 20:06

Idag hade jag tid på Avesina hörsel för att kolla mitt enda funktionella öra. Har tyckt länge att jag inte hör särskilt bra. Fick göra det vanliga hörseltestet, sitta i ett bås och trycka på en knapp varje gång man hör ett pip. Hon ville kolla hörs...

Av Malin - 26 oktober 2009 20:05

Matlycka det var den vi slutligen bestämde oss för. Bl a för att man inte behöver kompletteringshandla för måltiderna, de ska vara lättlagade och barnfamiljsanpassade.   Matfrid är lite dyrare, men det är riktigt hälsosam mat med vegetariskt alte...

Ovido - Quiz & Flashcards