Alla inlägg den 24 februari 2008

Av Malin - 24 februari 2008 11:42

av fiskbulle666 | Sön 24 feb 22:49 Nu har vi bestämt oss för att lilla Mini ska heta Noelle
(fast Mini kommer nog hänga kvar ändå tror jag)

Nu har hon kommit upp i mjölkmängd, vi koppmatar 4o ml var tredje timma och varje matning tar ca 30 min.
Jag testar att stoppa in lillfingret i gommen för att få igång sugreflexen först, sen testar jag att amma henne, sen får jag pumpa och sen koppmata.
Konstigt att hela dagen gått åt till att mata, mata, mata

Betydligt lättare att amma!

Imorgon ska vi på återbesök på Danderyd för vägning och sånt, ska be dem hjälpa mig att få henne att amma där och se om det går bättre...

Av Malin - 24 februari 2008 11:42

av fiskbulle666 | Sön 24 feb 22:46 Minou vaknade när jag och Mini skulle smyga in i sovrummet... Mini började gny och Minou började gråta så jag fick lyfta över henne till vår säng. Hon sov mellan väggen och Jonas, sen när jag gått upp och matat Mini så vaknade Minou igen.
Då dög inte Jonas så han fick ta Mini och Minou låg bredvid mig.
Himla flyttande fram och tillbaka i sängen. Det ska bli så skönt när Mini kan amma så vi inte behöver ta oss ur sängen ens.
Hålla på och mata med kopp och pumpa där emellan tar på krafterna. Skulle hon inte börja amma så får det bli mjölkersättning och då slippar jag pumpandet åtminstone...

Jonas och Mini låg kvar och sov på morgonen medan jag och Minou gick upp och åt frukost ca kl 8.

Vi överlevde första natten!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards